12 Nisan 2012 Perşembe

bebişlere çocuklara mama :)

ne zamandır istiyordum ekmek yapmayı sonunda kısmet oldu zeynebime ekmek yapmak bundan sonra kendim yapmayı planlıyorumm inşallah yapabilirimm .. ekmeğimiz tam buğday unundan tipi biraz komik olabilir ama tadı çok güzeldiii :) tarifini canım arkadaşım tanemin blogundan aldımm..
 http://cevizlitarcinli.blogspot.com kendisi süper şeyler yapar parmaklarımı yerim :)  normalde içinde  ceviz vardı ekmeğin ama ben koymadım zeynep çok seviyor zaten hergün dönüşümlü olaraak kuruyemiş yiyor bu sebepten ekmeğin içine sadece susam attım...
 bu arada ekmek yapma makinası kullanan var mı memnunmusunuz ? marka öneriniz var mı ? şuan almayı düşünmüyorum aslında ama bakalım çok zorlanırsammm bi koşu gidip alırımm artık :)
  geçenlerde arkadaşlarım gelmişti neden blogta zeynebe  yaptığın yemekleri paylaşmıyorsun dediler bilmem dedimmm :) bizde faydalanırız falan deyip beni cesaretlendirdiler bende karar verdimm yazmaya ilk olarak omletimizden başlıyacağımm zeynebe bu günlerde pek bişey yediremiyorumm yemek olarak köfte istiyor tavuk istiyorrr kendi yemeğe başladı ya neyi daha kolay yiyorsa onu yemek istiyooo :) çok akıllı bu çocuklar çok.. bu sebeple bende bu tarz omletler yapıyorumm bende onla beraber yiyorumm çok lezetli oluyor öle bebeklere verilen tatsız tuzsuz şeylerden değil :)


 1 adet kabak
2 yumurtanın sarısı bir yaşından sonraki çocuklarda beyazıda ekliyoruz
biraz dereotu
yarım çay kaşığı karabiber
2 çorba kaşığı tam buğdayunu
2 yemek kaşığı lor peyniri ben beyaz peynirde kullanıyorum
2 yemek kaşığı süt isteğe bağlı olarak içine soğanda rendeleyebilirsiniz tarifte var ama ben koymuyorumm. kabakları rendenin ince tarafıyla rendeliyoruz tüm malzemeleri bir araya koyup hepsini çırpıyoruz ve omlet yapıyoruz peynir tuzlu olduğu için tuz atmıyorumm lor peyniri kullananlar biraz tuz atabilir ben zeynep 7 aylıkken vermeye başlamıştım bu omleti.. tarifimiz hatice kübra tongarın afiyet olsun kuzulara :)
bu arada bu yumurta benimm ben omlet yapmadım böyle karıştırdımm bide yakmışımm hafiften sağlıklı bişey yapıcam güya allahtan zeynebiminkini yakamadım :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...