2 Ocak 2012 Pazartesi

dua ezberliyoruzz.

zeynep kuzusu, bugün beni öperek uyandırdı genelde ağlayarak yada huzursuz uyanıyor, bu çok güzel bir gün yani... anne ilk ezanı kim okumuştu ben unuttum deyip başladı sorulara dua okuyunca aileden paraları topluyor zeynep bu yüzdende baya bir hevesli öğrenmeyee :) çok erken konuştuğu için ikibuçuk yaşında olmasına rağmen baya birşeyler ezberledi.. ne zaman başlasam öğretmeye diye düşünürken bizim ki şarkı ezberlemiş. bende hemen başladımm çalışmalara önce soru cevap olarak öğreteceklerimi öğrettim.
rabbim: allah 
kitabım: kuran
dinim: islam
peygamberim: hz. mhammed  mustafa (s.a.v) diyerek başladık.. geçen yıl mart ayında ezberlemeye başladı bunları. o zamanda annemler umredeydiler annane kabede diye diye onuda öğrendik..
daha sonra melekleri öğrettim dili dönmediği için tam jebrail, azrail.mikayil.israpis diyerek ezberledi onlarıda ama şuan doğrularını söylüyor... ve halifeler dedemizin adı ömer, babamızın adı ali, amcanında adı osman olunca bunları ezberlemek pek zor olmadı bir ebubekir ismini öğrendik ama bunada muzurluğumuzu katıp sonuna amcamızın eşinin adını ve kızının adınıda ekledi hz sema, hz asude diyerek neysekii şuanda onlardanda vazgeçti düzgün şekilde söyluyor.. 
bunlardan sonra biraz ara verdimmm iyice öğrenip yanlışlarını düzelttikten sonra...
ihlas  suresi, subhaneke ve kevser surelerini ezberlettim... zeynep 2 yaşına kadar hiç tv izlemedi çizgi filmde dahil. ufak ufak çizgi film izlemeye başlayınca ezberleri durdu nerdeyse 2 ay hiçbirşey ezberlemedi  sürekli çizgi film karakterlerinden bahsetti durdu çok şükür o dönemi atlattık şimdi islamın şartlarını ezberledik, nas suresinide ezberledik ilk ezanı kimm okudu diye geçenlerde bilal-i habeşi diye bir söylemiştimm hemen kapmışızz :) bugün ne çokta yazdımm böyle bu arada namaz kılmayıda öğrendik babayla beraber takke takıyoruzz :) küçük seccademizde kılıyoruzzz. inşallah böyle devamederde okula başlayana kadar tüm duaları ezberlerr...

6 yorum:

  1. Masallah, boyle devam eder insallah ;)

    YanıtlaSil
  2. canım blogundan uzak kalmışım ne güzel şeyler paylaşmışsın hepsini tek tek inceledim çok güzelll olmuş seni takip eden kişi sayısı daha da çok olur inşallah çünkü herkesin işine yarıcak faydalı bilgiler,marifetler var :)))

    YanıtlaSil
  3. canım mervecimmm yoğunn bir tempoda çalıtığını biliyorumm neşeyle konuştummm sana allah kolaylık versinnn canımmm... inşalah artar bakalımmm artmasada ben sevdimmm bu işi yaaaa bana iyiii geldiiii :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba benimde şuan 15 aylık bir oğlum var fakat henüz konuşamıyor ama bende böyle şeyler öğretmek istiyorum nasıl yapabilirim acaba?birde şu resimlerde yüz kapatma işini nasıl yapıyorsunuz??

    YanıtlaSil
  5. ben soru cevap şeklinde başladım ben rabbimmm diyordumm o allah diyordu mesela. karşıma oturtupp hadii dua ezberliyelimde demedimm gece yatarkende öğretmedimmm... gündüz iş yaparken onunla oynarken mutfakta yemek yaparken ezberleteceğimm duayı okudumm.. ( bu arada televizyon kesinlikle açık olmamalı dikkati dağılıyooo) beni dinlemiyormuş gibi gözüküyooodu başlarda sonra bana eşlik etmeye başladııı ezberledikçe ödüllendirdimm çikolata falan gibi şeylerle bide aile büyüklerinden parada alıyoo bunlar heves yapmasına sebep oluyoorr haliyle... konuşmasada sen oku ve söyleee ben kızımm doğduğundan beri yanında allah dedimm ilk onun adını öğrensin diyeee benle dalga geçiyodu insanlar ne anlar çocuk diyeee evet ilk annemi çağırdı, ama ikinci kelimesi allahtııı... sen yanında söyle bellimi olur belki seninki ilk allah der...
    resimlerde yüz kapatma işine gelince ben bir bilgisayar özürlüsü olrak bunu bilemiyorumm ama eşimden öğrenipp buraya yazacağımm yarınnn :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...